Şahane Züğürtler - Tavariş



 Bu kez beyaz perdeden biraz uzaklaşıp onun yerine çok sevdiğim tiyatro sahnesine geçelim istedim. Tiyatro aslında benim için bir tutku. Ama maalesef bu tutkumda ara vermişliklerim arasında kalanlardan :( Sanıyorum en son üç yıl kadar önce kızımın Türkçe ödevi için gitmiştim bir oyuna...İstemeden verilen bu uzun soluklu aranın ardından tiyatroya yeniden merhaba demek gerçekten çok heyecan verici ve keyifli oldu. Umarım bundan böyle seyirci olarak daha sık bu koltuklarda yerimi alırım ;)

   Nedendir bilmiyorum ama Şehir Tiyatroları ve Devlet Tiyatrolarının oyunlarını daima daha seçici bulmuş ve tercih etmişimdir. Tabi ki özel tiyatrolarda da çok güzel oyunlar var, sonuç olarak tiyatro başlı başına yoğun emek verilen zor bir sanat dalı ve içinde emek olan her şey çok değerli. Yani yanlış anlaşılmasın bu yalnızca benim kişisel tercihim. Bir de daha önce hiç gitmediyseniz söylemekte fayda var Şehir Tiyatroları ve Devlet Tiyatrolarının bilet fiyatları da çok ekonomik, kısacası fazla para harcamadan keyifli ve kaliteli zaman geçirmeniz mümkün.

   Ve ben bu yılın ilk açılışını Harbiye Muhsin Ertuğrul Sahnesi'nde Şahane Züğürtler adlı oyunla yaptım. Bu arada ben bu oyunu birkaç hafta önce seyrettim, bu ay Üsküdar Müsaipzade Celal ve Gaziosmanpaşa sahnelerinde oynuyorlar lakin biletler aylık satışa sunulduğu için ilk günlerde almakta fayda var. Benden söylemesi sonra yer bulmak çok zor... Biraz da oyundan bahsedelim..



  Jacoues Deval'ın yazdığı "Şahane Züğürtler" adlı komedi oyunu Asude Zeybekoğlu tarafından Türkçe'ye çevrilmiş ve Haldun Dormen tarafından sahneye konmuş.

   İki perde ve iki buçuk saat olan oyunda; Can Başak, Müge Akyamaç, Hakan Güner, Süeda Çil, Dilay Taşkaya, Özgün Akaçça, Çağrı Hün, Ceylan Çete, Engin Akpınar, B.Çağatay Çakıroğlu, Can Doğan, Onur Şirin, Buğra Can Ildırışık sahne alıyor.

   Jacoues "Şahane Züğürtler" adlı bu oyunu 1933 yılında Romen asıllı oyuncu Elvire Popesco için yazmış ve bu eserle dünya çapında ün kazanmıştır. Üç kez filme alınan oyun 90'lı yıllarda müzikal olarak sahnelenmiş ve "Şahane Züğürtler" bir klasik haline gelmiştir.

   Rusya'daki devrimden sonra pek çok Rus asilzadesi Avrupa ülkelerine kaçtı. Mikael ve Tatyana Ouratieff çifti de bu ailelerden biridir. Çar'a ait yüklüce bir serveti de beraberinde getiren bu çift, bir çok zorluk çekmesine hayatlarını ikame ettirecek şartları sağlayamamalarına rağmen onurlarını korumak adına Çar'a ait paranın tek kuruşuna dokunmak istemezler. Ayrıca herkesin gözü olan bu parayı korumak için de büyük gayret gösterirler. Ve sonuçta çok büyük bir serveti idare ederken kendileri hizmetçilik ve uşaklık yaparak hayatlarını sürdürürler.



   Bu güzel çiftin başına gelen ilginç ve komik olayları izlerken çok keyifli ve eğlenceli iki buçuk saat geçirebilirsiniz.

   İyi Seyirler :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Chappie

Kara Kız Bernard Shaw

12. Gece