Yılanların Öcü - Fakir Baykurt

  Fakir Baykurt'un 1954 yılında yazdığı, köyde yaşanmış bir toprak kavgası ve Kara Bayram'ın haklı mücadelesi anlatılır. Fakir Baykurt bu romanının ardından Irazca'nın Dirliği ve Kara Ahmet Destanı ile devamlarını yazarak Fakir Baykurt üçlemesini yapmıştır.
  Kara Bayram köyün mert, yağız delikanlılarındandır. Hamile karısı, üç çocuğu ve anası ile birlikte babadan kalma evlerinde huzur içinde yaşamaktadırlar. Kara Bayram yıllarca bu köyde çalışmış, az miktardaki toprağı ile geçimini sağlamıştır. Fakat bir gün Deli Haceli ile karısı Fatma Bayramların evinin önündeki boş araziye ev yaparlar. Bu da yetmezmiş gibi köye gelen kaymakamı ağırlamak için Kara Bayram'ın kuzusunu çalarlar. Köyün muhtarı da kendi kişisel çıkarları için Deli Haceli'ye destek olur Kara Bayramı adamlarına dövdürtür. Oğlunu o halde gören Irazca Ana çıldırır ve hepsinden intikam almak için işe koyulur...
  Sade bir dil ile köy ağzı ile yazılan bu roman ezilen köylülerin dramını başarı ile anlatmıştır. Filmi ve dizisi de çekilen roman edebiyatımızın başyapıtlarındandır.

Kitaptan Alıntılar:
  • Korna da mı benzinle çalıyor len bas şuna!
  • -Bana bak simit ayran diye mi canın sıkkın? Ya Bayram sen yeter ki benim yanımda ol ben her gün kuru ekmek yemeye razıyım.
  • Seni gördüğüm günden beri gözüm bir başka bakıyor, kalbim bir başka atıyor.
  • Seni seviyorum...Beni kalbine kabul eder misin Elif?
  • İnsan sevdiklerini, hissettiklerini kolay kolay unutamıyor...Ben hala seni seviyorum.
  • Elimde ki kokunu, gözümde ki gülümsemeni, yanağımda ki nefesini de ölene kadar saklayacağım.
  • Sevmek en çokta lazım geldiğinde gidebilmekti..
  • Elimi tutmasa adımı anmasa bile bu hiç değişmeyecek..Ben Bayramı ölünceye dek seviyom
  • Sen benim yüreğimi söküp aldın sende kendi yüreğini vereceksin bana diyeceğim!
Keyifli okumalar :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Chappie

Kara Kız Bernard Shaw

12. Gece